Ватикан дякує морякам і закликає поважати їх права

«Моряки продовжують забезпечувати глобальне переміщення товарів під час пандемії коронавирусу, але багато хто з них позбавлені доступу до вакцин, вимушено перебувають на суднах і часто наражаються на небезпеку піратських нападів», - йдеться в заяві Ватикану.

Напередодні Морської неділі, 11 липня, дикастерія зі сприяння комплексному людському розвитку подякувала морякам за роботу під час пандемії і закликала судновласників, уряди і агентства ООН захистити їх право на здоров'я, безпеку і гідні умови праці.

«Судна ні на хвилину не припиняли курсувати з порту в порт, доставляючи критично важливе медичне обладнання та ліки для підтримки боротьби з поширенням коронавирусу, - сказав кардинал Пітер Тарксон. - Морське судноплавство - це життєво важлива складова світової економіки. На його частку припадає близько 90% світової торгівлі, або, точніше, на частку 1,7 мільйона працюючих на суднах моряків. І хоча доведено, що моряки є працівниками найважливішої професії, більшість держав не визнали їх статус ключових працівників, поставивши їх в кінці черги за вакцинами».

«Але що ще гірше, тисячі, якщо не десятки тисяч членів екіпажу, не мають змоги покинути судна і порти внаслідок введених обмежень на переміщення, що ускладнюють зміни екіпажів і часто роблять неможливою репатріацію моряків. Ми закликаємо власників, суднових менеджерів і агентів, а також служби найму моряків розглядати членів екіпажу як щось більше, ніж просто «робочу силу», і пам'ятати, що вони - люди», - йдеться в заяві.

«З січня 2021 року було зареєстровано 38 пов'язаних з піратством інцидентів, в тому числі 33 висадки піратів на судна і дві спроби нападу; два судна зазнали обстрілів, і одне судно було захоплено. Кількість зареєстрованих випадків піратства, можливо, скоротилося, проте самі напади стали більш жорстокими».

Дикастерія також зазначила, що Міжнародна федерація транспортників повідомила про збільшення вдвічі кількості покинутих суден, з 40 у 2019 році до 85 у 2020 році. Часто це є результатом «навмисного рішення судновласника позбутися судна і екіпажу, яких він більше не вважає корисними для себе», - сказали у Ватикані.

«Опинившись в чужій країні, з боргами по заробітній платі, позбавлені води, їжі та можливості утримувати свої сім'ї, кинуті екіпажі змушені терпіти принизливі і нелюдські умови, а їх сім'ї вдома страждають внаслідок катастрофічних фінансових наслідків».

Необхідне неухильне дотримання Конвенції про працю в морському судноплавстві 2006 року, що вимагає, щоб судновласники оформляли страхування на випадок залишення моряків без допомоги, в тому числі для покриття витрат на харчування, медичне обслуговування і репатріацію членів екіпажу.

«Кількість суднотрощ і морських аварій скорочується, але це той випадок, коли і одного подібного інциденту більш ніж достатньо, особливо якщо має місце травма або загибель моряка, зникнення безвісти в морі або несправедлива криміналізація і утримання під вартою протягом невизначеного терміну».

«Ми підносимо наші молитви до дороговказної зірки, Пресвятої Богородиці Марії, яка проводжає в тиху небесну гавань тих, хто пішов від нас і яка втішає невтішних рідних і друзів», - завершив заяву кардинал Пітер Тарксон.

Морська неділя - це день, який багато християнських церкв відводять, щоб молитися за моряків і їх сім'ї і дякувати їм за їхнє життя і працю. Офіційно він проводиться у другу неділю липня. Під час Морської неділі такі благодійні організації, як Апостольство моря, Місія моряків і Товариство моряків, а також неконфесійної групи, такі як Морські кадети проводять збір коштів, паради і інформаційні кампанії про життя на морі.

Більше новин з тегом #Моряки

Потужна підтримка українських транспортників: 46-й Конгрес ITF прийняв резолюцію ПРМТУ

Профспілка робітників морського транспорту України, за підтримки Профспілки залізничників і транспортних будівельників України, звернулася з важливою резолюцією до 46-го Конгресу Міжнародної федерації транспортників (ITF) у Марракеші.

Зростаюча роль «тіньового флоту» у випадках залишення моряків

На тлі зростання кількості випадків залишення моряків, пов'язаних із суднами, задіяними в санкційній торгівлі, флот газових танкерів виділяється як порушник-рецидивіст.

Українські моряки отримали нові привілеї

Що змінилося в колективних угодах на суднах норвезьких судновласників

Marrakech Policy: нові зобов'язання щодо покращення умов праці моряків

На 46-му Конгресі ITF прийнято новий документ, встановлюючий стандарти прав і умов праці моряків по всьому світу

Дякуємо за звернення!