22 вересня негайно по закінченню засідань Морського круглого столу ITF приступили до роботи учасники Міжнародного семінару ITF інспекторів (ITF Worldwide Inspectors 'Seminar, WWIS). Місцем проведення Семінару ITF інспекторів також стало місто Коломбо, Шрі-Ланка; засідання тривали цілий тиждень.
Традиційно, Семінар ITF інспекторів проводиться Міжнародною федерацією транспортників раз в чотири роки і збирає разом більшість ITF координаторів, інспекторів та їх помічників з усього світу, яких об'єднує загальна назва - Інспекторат ITF.
В цьому році в засіданні беруть участь близько 110 інспекторів світу, в числі яких і ITF інспектор з України; 10 представників членських організацій ITF з різних країн, у тому числі і представник Профспілки робітників морського транспорту України Олег Григорюк; а також близько 10 спеціально запрошених гостей від Міжнародної організації праці (ILO), організації із захисту прав моряків (Seafarers 'Rights International, SRI), судноплавного регістру Республіки Маршаллові Острови, Міністерства портів і судноплавства Шрі-Ланки, Міжнародної ради морських роботодавців (IMEC) , а також великих компаній-менеджерів суден - V.Ships Group і CMA Ships.
На жаль, вперше з 1991 року Генеральний секретар ITF Стівен Коттон не зміг особисто бути присутнім на семінарі ITF Інспекторів, однак лідер федерації направив відеозвернення до учасників семінару з побажанням плідної роботи.
За традиційними привітаннями почесних гостей послідувала перша презентація на тему Зведеної конвенції про працю в морському судноплавстві 2006 року (MLC, 2006) від Seafarers 'Rights International, в якій Виконавчий директор SRI Дейдре Фитцпатрик і її колеги розповіли про історичну роль ITF у створенні Конвенції; про проект SRI, направленому на підвищення ефективності MLC, а також про роль інспекторів ITF у формуванні завдань на майбутнє.
Першим інтерактивним блоком першого дня семінару ITF інспекторів стала сесія в форматі «питання - відповідь», темою якої став Міжнародний переговорний форум (International Bargaining Forum, IBF). Присутні на семінарі компанії-менеджери суден і співробітники відділу колективних договорів ITF відповідали на питання інспекторів щодо положень однієї з угод ITF стандарту - IBF договору.
Після першого блоку порядку денного семінару ITF інспекторат був традиційно поділений на групи для більш інтенсивної і прицільної роботи над такими темами, як: стрес на робочому місці, часи роботи і відпочинку моряків, протистояння жорстокості по відношенню до жінок-транспортників, колективні угоди, кадетська програма і багато іншого.
Так, на сесії, присвяченій темі протистояння жорстокості по відношенню до жінок-транспортників, інспектори дізналися більше про програму ITF під назвою Maritime Advocacy Program. Ця програма передбачає навчання так званих координаторів від профспілкового активу надавати як психологічну і моральну підтримку, так і практичну допомогу жінкам-транспортникам, які зазнали жорстокого ставлення, як на робочому місці, так і вдома. Програму була успішно розгорнуто в Перу, Бразилії та Бангладеш, а причиною її створення стали часті приклади несправедливого і недостойного відношення до працівниці з боку її колег-чоловіків.
На ще одній сесії цього дня, присвяченій часам роботи і відпочинку моряків, інспекторам нагадали про існуючі норми і системи ведення обліку робочих годин і годин відпочинку на борту судна, встановлених Конвенцією MLC, 2006. Інспектори обговорили різні приклади невідповідності годин, зафіксованих на папері, фактично відпрацьованому часу, поділилися прикладами зі своєї практики, коли роботодавець навмисно занижував кількість відпрацьованих моряками годин у відповідних облікових документах з відомою метою - економією особистих витрат, і знову за рахунок моряків.