Сінгапурська протока залишається найнебезпечнішим маршрутом для комерційного судноплавства в Азії. Минулого року було зареєстровано 41 випадок збройного пограбування суден у порівнянні з 34 випадками у 2020 році.
Центр обміну інформацією, що базується у Сінгапурі, який представляє ReCAAP (Угода між 16 країнами про регіональне співробітництво по боротьбі з піратством і збройним розбоєм проти суден в Азії) вказує, що, незважаючи на скорочення кількості випадків морського піратства і збройних розбоїв в Азії,
жвавий морський фарватер довжиною близько 114 кілометрів залишається основним осередком незаконної діяльності. Приблизно дві тисячі торгових суден щодня борознять ці води, що робить цей район привабливим для піратства.
Незважаючи на збільшення кількості інцидентів у протоці, рівень небезпеки не був високим, а винних не було заарештовано, що підвищує ймовірність того, що такі інциденти продовжуватимуться. За словами дослідника Адрі Ванто з Гамбурзького університету, запасні частини, вкрадені з суден, що проходять, широко продаються в індонезійських портах Бату-Ампар і Батам, і місцева поліція вважає, що у них немає юрисдикції для втручання.
Дані ReCAAP показують, що минулого року в Азії було зареєстровано 82 випадки збройного пограбування суден, у тому числі 77 реальних інцидентів та п'ять спроб. Це на 15% менше, ніж у 2020 році.
«Незважаючи на те, що у 2021 році загальна ситуація з піратством та озброєним розбоєм в Азії покращилася, постійна пильність та колективні зусилля всіх зацікавлених сторін є ключем до подальшого покращення ситуації. Прибережним державам ми рекомендуємо посилення патрулювання та ефективне забезпечення правопорядку, а також тісне співробітництво між прибережними державами», – сказав Масафумі Курокі, виконавчий директор Центру обміну інформацією ReCAAP.
Він додав, що арешт злочинців є важливим для того, щоб показати, що прибережні держави серйозно ставляться до морських пограбувань. "Зі свого боку, ми нагадуємо всім суднам про необхідність своєчасно повідомляти про будь-які інциденти прибережним державам", - сказав він.
Окрім Сінгапурської протоки, якірні стоянки порту Маніла (Філіппіни), моря Сулу та Сулавесі, а також води біля берегів губернаторства Сабах (Малайзія) також залишаються областями, що викликають занепокоєння з точки зору відсутності безпеки на морі в Азії.
У морях Сулу та Сулавесі та водах біля східного Сабаху з січня 2020 року не було зареєстровано жодного інциденту з викраденням екіпажу. Однак, оскільки лідери групи «Абу Сайяф» (однієї з кількох войовничих терористичних ісламістських сепаратистських груп, що діють на Філіппінських островах Мінданао, Сулу та Басилан) все ще знаходяться на волі, загроза інцидентів із викраденням моряків залишається високою.