Сила з'являється завдяки підтримці

Нещодавно такий діагноз, як інсульт асоціювався з похилим віком. Сьогодні ж захворювання лідирує у списку «помолодшавших» хвороб. Удар все частіше наздоганяє молодих та повних сил людей.

Так сталося і з моряком, членом Профспілки працівників морського транспорту України Глібом Петрачковим. 23 лютого дружині Лілі повідомили, що у Гліба під час рейсу стався геморагічний інсульт. «Добре, що на той момент я з дитиною перебувала у спортивному диспансері, і довкола були лікарі, тому що перше, що я зробила, отримавши таку новину - це знепритомніла, – згадує Ліля Петрачкова. - В одну мить все перевернулося з ніг на голову, всі колишні плани, цілі - все здалося таким незначним. Я була в повному шоці, коли не знаєш, що робити далі. Я не розуміла, що таке інсульт, але розуміла, що це щось страшне. Головне, твердила я собі, він живий, він живий».

Цей рейс був особливо важливим для сім'ї моряків. Гліб Петрачков уперше пішов у море на посаді капітана. «Чому це сталося, невідомо й досі. Здавалося б, молода здорова людина, що регулярно проходить медичні обстеження, займається спортом, веде здоровий спосіб життя… Так, і рейс був спокійний, не можна сказати, що він якось нервував з приводу нової посади, оскільки багато років Гліб працював старшим помічником і на складніших судах», – розповідає дружина.

Щойно лихо прийшло до будинку Петрачкових, Ліля одразу ж звернулася до Профспілки робітників морського транспорту України. Під час особистої зустрічі Перший заступник Голови ПРМТУ Олег Григорюк наполегливо рекомендував Лілі кинути всі справи та негайно летіти до чоловіка в Бразилію, що вона й зробила. Співробітники Профспілки постійно були на зв'язку з Лілею, надаючи моральну підтримку, консультації щодо трудового контракту, нагадуючи, як краще вчинити в тій чи іншій ситуації, зі свого боку консультувалися з медичними фахівцями тут, в Україні. Крім того, Профспілка через Міністерство закордонних справ України повідомила Консулу, яка вже там, на місці, зв'язалася з Лілею Петрачковою і організувала зв'язок з українською діаспорою.

«Незважаючи на те, що інсульт стався у відкритому морі, команда та компанія-судновласник Maersk спрацювали дуже професійно та врятували життя Гліба. Старший помічник капітана Aman Thapliyal – просто герой. Адже опинитися на борту з людиною, яка стікає кров'ю в головний мозок, не розгубитися, вчасно відреагувати, довезти її живою до госпіталю, та ще й у погану погоду, це справді подвиг. Я дуже вдячна всім, хто допоміг врятувати життя моєму чоловікові», - каже Ліля Петрачкова.

Компанія Maersk усі витрати взяла на себе – на лікування, на реабілітацію моряка, на дорогу та проживання дружини у готелі поряд із шпиталем у Бразилії. «Щодня я приходила в госпіталь о 8 годині ранку і йшла о 10 годині вечора, як дозволяли часи відвідування. Дуже вдячні компанії Maersk за підтримку, за те, що для нас були створені хороші умови, відмінний догляд медперсоналу. Успіхом нашого досить швидкого відновлення після такого діагнозу ми завдячуємо професіоналам госпіталю. А ще це справді дуже сентиментальні, добрі, чутливі люди, справді такі, якими їх показують у серіалах», - згадує Ліля.

У зв'язку з обмежувальними заходами та закритими кордонами через пандемію коронавірусу, Гліб та Ліля затрималися у Бразилії довше запланованого. «Ми з Глібом були зайняті його одужанням та не мали часу на страждання. Але вдома з бабусею залишилися діти, які звикли, що мама кожну секунду поряд, що мами в їхньому житті навіть більше, ніж треба. Так, і пояснити дітям, що таке інсульт і його наслідки, не просто. Соні 11 років, Андрійкові – 7, вони звикли, що тато сильний, татові нічого не страшно, син взагалі досі думає, що це якийсь жарт, що затягнувся. Виручав відеозв'язок: я знімала відео з успіхами тата, а діти знімали для нього вправи. Соня, наприклад, знімала відео де показувала, як за допомогою спортивної гумки розробляти стопу. За словами Гліба, вони йому дуже допомогли у відновленні», – розповідає Ліля.

Наразі Гліб знаходиться вдома, попереду щоденна праця – тривалий та непростий процес реабілітації. «У данській компанії Maersk Гліб працює вже 12 років. Будучи другим помічником капітана, він подав документи до компанії, вдало пройшов багатоступеневу співбесіду в Україні та потім у Копенгагені. У Maersk дуже ретельно підбирають кадри і пишаються своєю датською якістю. Про Гліба за ці роки завжди у всіх складалася гарна думка. Як приклад, Гліба навіть запросили попрацювати в головному офісі компанії, оскільки потрібен був фахівець, який володіє практичною стороною питань. Близько року ми жили сім'єю в Копенгагені, тому, що таке Maersk у кращих проявах, що таке датська якість, цінності, я відчула на собі. Це не просто гучний слоган. Там дійсно цінують людей, дбають про їхнє здоров'я та благополуччя. Там усюди життя у стилі філософії «хюгге». Це не можна перекласти дослівно українською мовою, у данців це своєрідне поєднання затишку, комфорту та благополуччя. Ми дуже сподіваємося, що завдяки порядності Гліба тому, що він показав себе як хороший менеджер і мореплавець, компанія не залишить його за бортом цього датського благополуччя», - каже Ліля Петрачкова.

«Величезні слова подяки також хочу висловити співробітникам Профспілки робітників морського транспорту України, які протягом усієї цієї історії надавали мені консультативну допомогу, та й просто по-людськи не дали опустити руки. Через різницю в часі я дзвонила і пізно вночі і рано-вранці, і завжди отримувала підтримку. Велика подяка і за набори засобів індивідуального захисту у зв'язку з пандемією, яку доставили моїм рідним, поки нас не було. Ти розумієш, що ти на іншому кінці планети, а Андрій астматик, бабуся літня – під час усієї цієї плутанини з коронавірусом дуже переживала за них. І ще такий момент, як запрошення до дельфінарію, аквапарку – це цінно зараз, тому що дітям не поясниш, що батькам не до цього. А так завдяки турботі Профспілки діти отримали море емоцій», - розповідає Ліля.

ПРМТУ сподівається, що ця історія матиме щасливий фінал. Зараз Гліб Петрачков продовжує проходити реабілітацію і, в тому числі, завдяки великій моральній підтримці сім'ї, показує значні успіхи – налагодилася мова, координація рухів, та лікарі впевнені у якнайшвидшому повному відновленні Гліба. Компанія Maersk, у свою чергу, продовжує надавати підтримку моряку, і родина Петрачкових дуже сподівається, що Гліб після одужання повернеться працювати до компанії.

«Дуже важливо працювати в команді з професіоналами своєї справи, у добрій компанії, яка пишається своєю репутацією та шанобливо ставиться до праці моряка, – зазначив Олег Григорюк. – Водночас важливо також перебувати у Профспілці, щоб відчувати підтримку та бути під захистом сильної та авторитетної організації, якій не байдужа доля кожного моряка. Ми раді, що Гліб робить успіхи та його стан покращується. Кожна справа, кожна історія, з якою до нас приходить моряк та його сім'я, для нас це не просто робота, ми ставимося до цього як до свого особистого, пропускаючи через себе радість і біль».

Більше новин з тегом #Моряки

Потужна підтримка українських транспортників: 46-й Конгрес ITF прийняв резолюцію ПРМТУ

Профспілка робітників морського транспорту України, за підтримки Профспілки залізничників і транспортних будівельників України, звернулася з важливою резолюцією до 46-го Конгресу Міжнародної федерації транспортників (ITF) у Марракеші.

Зростаюча роль «тіньового флоту» у випадках залишення моряків

На тлі зростання кількості випадків залишення моряків, пов'язаних із суднами, задіяними в санкційній торгівлі, флот газових танкерів виділяється як порушник-рецидивіст.

Українські моряки отримали нові привілеї

Що змінилося в колективних угодах на суднах норвезьких судновласників

Marrakech Policy: нові зобов'язання щодо покращення умов праці моряків

На 46-му Конгресі ITF прийнято новий документ, встановлюючий стандарти прав і умов праці моряків по всьому світу

Дякуємо за звернення!