Недоліки та зміни назв: як виглядає танкер «темного флоту»?

Величезний нафтовий танкер, затриманий у Китаї, не пройшов інспекцію з безпеки за більш ніж 20 пунктами, що свідчить про загрози, які несе в собі швидко зростаючий флот старіючих суден, що курсують світовим океаном.

Судно, яке після семи перейменувань називається TITAN, перебуває в управлінні компанії, адреса якої - поштова скринька на Сейшельських островах. Власників судна важко відстежити, а також незрозуміло, чи застраховане воно.

Відсутність належної документації, прогалини в техніці безпеки та темне минуле - все це характерно для так званих танкерів «темного флоту», кількість яких зросла з моменту вторгнення росії в Україну. Санкції країн «Великої сімки» щодо російської нафти, а також існуючі санкції щодо іранських і венесуельських поставок призвели до бурхливої торгівлі такими старими суднами, що працюють поза наглядом Заходу.

Кількість затримань танкерів зростає на тлі посилення уваги до питань безпеки: у квітні в азійських портах було затримано більше суден, ніж у будь-який інший місяць, починаючи щонайменше з січня 2020 року. В одному з портів Китаю останніми тижнями посилили перевірки безпеки, що свідчить про потенційну зміну ставлення до застарілих суден, які допомогли доставити в країну величезну кількість російської, іранської та венесуельської нафти.

Фактично, TITAN, який був побудований 20 років тому, зупинили в північно-східному порту Циндао не тому, що він перевозив близько 2 мільйонів барелів нафти з Ірану, а через потенційну небезпеку, яку він становив.

Китай та інші морські держави відчули такі ризики на початку цього місяця. Приблизно через 10 днів після відплиття від берегів Китаю, біля берегів Малайзії вибухнуло ще одне судно «темного флоту» - PABLO. Хоча причина вибуху залишається нез'ясованою, вважається, що певну роль у цьому могли зіграти пари від залишків нафтового вантажу.

Серед 23 недоліків танкеру TITAN - накопичення масла в машинному відділенні та проблеми з пожежною безпекою системи інертних газів - того самого обладнання, яке допомагає запобігти вибуху парів. Судно було затримане 29 квітня, а звільнено - 2 травня, і востаннє його бачили поблизу Тайваню.

Починаючи з 2019 року, TITAN здійснив серію перевезень іранської сирої нафти, згідно з даними аналітичної компанії Kpler. Згідно з даними організації United Against Nuclear Iran (Об'єднання проти ядерного Ірану), яка відстежує експорт іранської нафти, у 2022 році судно перевезло близько 16 мільйонів барелів іранської нафти.

Компанія Seapalm Shipping Ltd. вказана в декількох морських базах даних як менеджер судна, без жодних інших власників і лише з поштовою скринькою на Сейшельських островах та стандартною електронною адресою для контактної інформації. Повідомлення на цю електронну адресу не отримало негайної відповіді.

За останніми даними, TITAN ходив під прапором Камеруну - єдиної держави, яка занесена до списку «високого ризику» Паризьким меморандумом (Paris MoU), який сприяє безпечному морському судноплавству. З 211 суден різних типів, які Clarkson Research Services фіксує під прапором цієї країни, лише сім мають вік менше ніж 10 років. Наймолодшому великому нафтовому танкеру - 19 років.

На відміну від звичайного торгового флоту, «темні танкери» часто не мають стандартного галузевого страхування. TITAN не зареєстрований в жодному з членів клубів взаємного страхування (P&I), які пропонують таке покриття.

Джерело: https://gcaptain.com/defects-names-changes-heres-what-a-dark-fleet-tanker-looks-like/

Більше новин з тегом #В світі

Зростаюча роль «тіньового флоту» у випадках залишення моряків

На тлі зростання кількості випадків залишення моряків, пов'язаних із суднами, задіяними в санкційній торгівлі, флот газових танкерів виділяється як порушник-рецидивіст.

Молодіжна конференція на Конгресі МФТ: Ключові питання

Сьогодні, 18 жовтня, в рамках Конгресу ITF в Марракеші відбулася Молодіжна конференція. Сесія була присвячена розробці тa затвердженню п'ятирічного стратегічного плану.

Реалії та виклики для ПРМТУ в умовах війни в Україні: Олег Григорюк в інтерв'ю норвезькому виданню FriFagbevegelse

Під час війни робота Профспілки робітників морського транспорту України набула нових масштабів і значення. Моряки та портовики, що працюють під загрозою ракетних ударів, щодня стикаються з небезпекою та невизначеністю. Портова інфраструктура постійно зазнає атак, але ПРМТУ продовжує підтримувати своїх спілчан як в Україні, так і за кордоном, водночас дякуючи міжнародним партнерам за допомогу.

Золота нагорода ITF за захист інтересів транспортників

На 46-му Конгресі ITF Михайло Кірєєв, перший заступник Голови ПРМТУ, був удостоєний Золотої нагороди, що символізує визнання його непохитної відданості справі працівників транспорту в усьому світі.

Дякуємо за звернення!