EMSA опублікувала звіт Equasis «Світовий торговельний флот у 2022 році», надавши обширний огляд картини світового торгового флоту протягом року, на основі даних, що містяться в базі даних Equasis.
У звіті висвітлено структуру та характеристики флоту та його ефективність. Статистичні дані згруповані за темами, які можуть зацікавити морську галузь, а саме:
- кількість торгового флоту,
- класифікаційні товариства,
- P&I клуби та страхові компанії,
- контроль держави порту,
- торгові асоціації та програми перевірки промисловості.
РОЗМІР СУДНА
У флоті Equasis переважають малі та середні судна до 24 999 GT (84%). Тільки малі судна становлять 46% флоту за кількістю.
У великих і дуже великих категоріях балкери (43,5%), нафтові та хімічні танкери (24,7%) і контейнеровози (15,9%) становлять близько 85% флоту в цих категоріях розміру суден.
З точки зору тоннажу, 84,7% великих і 80,6% дуже великих суден є нафтовими та хімічними танкерами, балкерами або контейнеровозами.
9% від кількості суден ≥500 GT в Equasis пов’язано з цільовою державою прапора, що є значним зменшенням порівняно з 2021 роком, коли частка
склала 18%, слідуючи тенденції до зниження попередніх років.
Великі судна такого розміру ходять під прапорами цільових держав.
ТИП СУДНА
П'ять найпоширеніших типів суден за кількістю:
- рибальські судна (20,4%),
- буксири (15,8%),
- генеральні вантажні судна (13,1%),
- нафтові та хімічні танкери (11,5%),
- балкери (10,4%), що становлять майже три чверті флоту Equasis.
Більшість суден, що ходять під прапором цільових держав, за кількістю є або генеральними вантажними суднами (28,2%), балкерами (13,9%) або нафтовими та хімічними танкерами (12,7%).
Ці типи суден разом складають 55,3% флоту ≥500 GT у кількості суден.
Пасажирські судна (19%) і вантажні судна типу Ро-Ро (15%) є типами суден із найвищою часткою флоту ≥500 GT за кількістю суден, що літають
прапор цільових держав прапора.
ВІК СУДНА
У 2022 році понад 40% флоту було старше 25 років, причому близько 60% із них належали до категорії малих суден.
Флот нових суден віком від 0 до 4 років залишався рівномірно розподіленим протягом багатьох років за категоріями розміру суден, причому більшість нових суден були малими або середніми.
Більшості малих суден (72%) і середніх суден (60,6%) у 2022 році було більше 15 років.
З іншого боку, більшості великих (64,4%) і дуже великих суден(71,9%) було менше 15 років.
ГЕОГРАФІЧНІ ДАНІ
Більшість морських перевезень припадає на Східну Азію (15,8%), Південно-Східну Азію (12,6%), Середземне море (10,1%), Західну Європу (9,3%) і Південну Азію (9,1%).
Що стосується розміру судна, малі судна найбільше спостерігалися в Східній Азії (17,7%) і Середземному морі (13,4%), тоді як дуже великі судна в Східній Азії (14,3%) і Південно-Східній Азії (13,2%).
Детальніше: https://safety4sea.com/wp-content/uploads/2024/01/...