Любі друзі!
З огляду на факт тривалості і глобальності спалаху коронавирусу, ми можемо говорити про те, що настали безпрецедентні часи. Морський сектор і, зокрема, круїзний сектор, схильні до значного негативного впливу.
На підставі вже наявної інформації ми підрахували, що на даний момент майже 90% суден світового круїзного флоту або простоюють, або планують повернення в порти з пасажирами на борту.
За посиленими законами, багато країн відтепер не дозволяють круїзним суднам заходити в свої порти. Але є й інші проблеми в даній галузі, які необхідно розглянути, в тому числі:
- безпечна стоянка для суден у відстої;
- невизначеність у процесі і термінах відновлення суднових операцій;
- як відновити довіру пасажирів;
- репатріація екіпажів і умови трудового контракту для тих, хто все ще знаходиться на борту, коли вже немає пасажирів, яких потрібно обслуговувати.
За погодженням з Головою Цільової робочої групи із круїзних суднен і членськими профспілками-сторонами круїзних угод, було внесено пропозицію підтримати круїзну галузь і показати, наскільки сильна наша відповідальність перед партнерами.
Метою цієї пропозиції у короткостроковій перспективі є забезпечення зайнятості та, відповідно, доходу постраждалим морякам; у довгостроковій перспективі - забезпечення повної та стійкої зайнятості, обмеживши дефіцит моряків, якому піддаються різні компанії. Пропозиція виглядає наступним чином.
1. Моряки повинні отримувати винагороду за свою роботу у звичайному розмірі, поки на борту є пасажири, відповідно до ставок мінімальної гарантованої заробітної плати, умовами ITF або національного угоди і індивідуального трудового контракту.
2. Моряки повинні отримувати мінімальну гарантовану заробітну плату незалежно від того, простоює судно, або йде без пасажирів, до тих пір, поки певний моряк не буде репатрійований; або ж моряк і компанія підписують доповнення до трудового договору відповідно до пункту 3.B цього циркуляру; або ж за перший місяць, якщо моряк відмовляється підписувати таке доповнення, за винятком випадків, коли компанія достроково розриває трудові відносини з моряком, повідомивши його про це завчасно і виплативши відповідну заробітну плату протягом періоду з моменту повідомлення і до списання, згідно з положеннями колективного договору ITF стандарту або національного угоди.
3. Таким чином, компаніям і морякам можуть бути запропоновані два варіанти:
A. Моряки списуються і отримують узгоджену винагороду за скорочення, тобто два місяці базового окладу або один місяць гарантованої заробітної плати, як мінімум;
B. Моряки залишаються на борту, працюють 40 годин на тиждень, отримують базовий оклад і відпускні, що дозволяє застосовувати 40-годинний робочий тиждень протягом будь-яких п'яти днів тижня. По відношенню до тих, хто вибирає цю альтернативу, також повинна застосовуватися звичайна додаткова ставка понаднормової роботи - понад 40-годинного тижня.
Якщо компанія і кожен окремий моряк погоджуються на скорочення робочого тижня, то таке доповнення до їх трудових договорів має бути підписано як компанією, так і моряком.
Якщо моряк приймає скорочений робочий тиждень, то стаття про відмову від відповідальності в ITF або національному угоді не буде застосовуватися до такого доповнення, і моряк не зможе заявити, що компанія порушила ITF або національну угоду в зв'язку з вищевикладеним. Це повинно бути чітко зазначено у додатку до трудового контракту моряка.
Вищенаведене буде застосовуватися до всіх моряків відповідно до умов їх трудових договорів.