ITF допоміг викупити паспорта українських моряків у турецького готелю

Сьогодні рано вранці 6 моряків, кинутих недобросовісним посередником в місті Карасу (Туреччина), благополучно повернулися додому.

Це стало можливим завдяки коштам, виділеним Міжнародною федерацією транспортників (ITF) на вимогу Профспілки працівників морського транспорту України, незважаючи на те, що моряки не були членами Профспілки.

Нагадаємо, на початку липня 20 українських моряків були направлені засновником компанії «Харатян Крю Менеджмент» Артуром Харатяном в Карасу для роботи на суднах ARIF CAPTAIN (IMO 7721897, прапор Туреччини) і RACHEL BORCHARD (IMO 9212010, прапор Маршаллови острови) і кинуті там без обіцяного працевлаштування. Моряки перебували в готелі, де утворився значний борг за харчування та проживання, і власник готелю забрав у них паспорти. Після моряків переселили в більш бюджетний готель, в якому також утворився борг.

Тим часом, недобросовісний посередник перестав виходити на зв'язок з екіпажем. Його місцезнаходження до цих пір є невідомим.

На початку серпня 13 моряків змогли повернутися додому за власні кошти. Ще один моряк також дістався додому самостійно, а решта 6 моряків продовжували перебувати в Туреччині, бо коштів на оплату боргів і трансферу у них не було, а паспорта перебували в заставі в готелі.

3 серпня в Морському інформаційному центрі ПРМТУ за підтримки МЗС відбулася зустріч з потерпілими від шахрайських дій моряками і родичами тих, хто застряг в Туреччині, де Перший заступник Голови ПРМТУ Олег Григорюк повідомив, що Міжнародна федерація транспортників має намір виділити кошти на погашення боргів за харчування, проживання і на переліт українських моряків додому в Одесу. Варто зазначити, що внесок у вирішення питання вніс і консул Генерального консульства України в Стамбулі Олександр Дімчев, який вступив в переговори з господарем готелю, що дозволило істотно знизити розмір боргу.

Тим часом, поки залагоджувалися деталі, морякам на допомогу прийшов проект EdMarin, який зібрав і перерахував кошти в розмірі 10 888,17 грн на поточні витрати.

Тепер моряки мають намір приєднатися до всіх потерпілих, яких зібралося вже більше 60 чоловік і звернутися до відповідних органів.

Раніше Профспілка вже надавала юридичну консультацію потерпілим.

Відзначимо, що крім ARIF CAPTAIN і RACHEL BORCHARD посередник пропонував морякам роботу на судах UMUT (IMO 8518156, прапор Панама) і ACT (IMO 820679, прапор Туреччини).

Ми сподіваємося, що ця історія, яка набула значного розголосу в ЗМІ, змусить наших моряків уважніше ставитися до працевлаштування, задуматися про свою безпеку і приєднатися до Профспілки.

Більше новин з тегом #ITF

Коли життя змінюється за секунду: історія моряка, який здолав трагедію

Шість успішних контрактів у морі, впевнена кар'єра механіка і великі плани на майбутнє — життя Владислава Рябоконя розвивалося за чітким планом. Але одна аварія змінила все. Сьогодні він ділиться своєю історією подолання, сили духу та допомоги, яку отримав завдяки колегам та Профспілці.

$2 500 компенсації – ПРМТУ та ITF відстояли права українського моряка

До ПРМТУ звернувся моряк, який працював на судні, покритому колективною угодою ITF, з питанням щодо можливості отримання компенсації за дострокове переривання контракту судновласником.

Зустрічі в Литві: підтримка українських курсантів

Цього тижня Профспілка проводить зустрічі з курсантами Херсонської державної морської академії, які паралельно навчаються у Литовській морській академії.

Шокуюча статистика залишення моряків у 2024 році

За новими даними Міжнародної федерації транспортників (ITF), у 2024 році кількість залишених судновласниками моряків зросла на 87% порівняно з попереднім роком.

Дякуємо за звернення!