Профспілка має намір зруйнувати плани Maersk

Судноплавна компанія Maersk розробила план Project Lion, спрямований на скорочення витрат компанії за рахунок витрат на екіпаж, в тому числі за рахунок зниження заробітної плати і змін умов праці.

Про це нещодавно повідомив новий керівник відділу кадрів компанії Ніелс Брус. Під витратами на екіпаж мається на увазі все, що Maersk витрачає на моряків. Наприклад, це - зарплата, страховка, витрати на відрядження, навчання, лікарняні, заохочення, витрати на кадетів тощо.

Процес скорочення витрат був запущений в березні 2019 і продовжиться до кінця року, а, можливо, навіть довше. План передбачає зміну тривалості контракту для рядових з 6 місяців до 9, що спричинить за собою значне скорочення транспортних витрат, особливо по відношенню до моряків з Індії і Філіппін. Своє рішення компанія виправдовує тим, що зараз така поточна ринкова практика. Також компанія переглянула політику найму кадетів. Тепер на борту суден Maersk працюватимуть кадети з Данії, Індії та Румунії, кількість філіппінських кадетів значно скоротиться, а найм молодих моряків з Південної Африки і Великобританії і зовсім припиниться.

Згідно з планом, компанії необхідно скоротити витрати на екіпажі на 85 млн. доларів, щоб зрівнятися з конкурентами. За словами Бруса, компанія змушена приймати «важкі рішення».

Реакція профспілкової сторони не змусила себе довго чекати. Профспілка відреагувала різкою критикою на заяву компанії про намір знизити рівень заробітної плати для датських моряків за рік до запланованих переговорів. «Ми звернули увагу на те, що заявляє Maersk. І, схоже, що переговори в наступному році будуть цікавими. Але, я відчуваю, що їх чекають деякі розчарування», - сказав голова правління датської профспілки Metal Maritime, членської організації ITF в Данії, Уле Філіпс.

Metal Maritime є стороною підписання колективного договору з датською асоціацією судновласників Danish Shipping, в яку входить близько 90 компаній, включаючи Maersk Line.

«Ситуація з Maersk не нова, і, на превеликий жаль, багато компаній, великих і знаменитих, вибудовують свої стратегії розвитку з урахуванням використання інструментів економії коштів на оплату праці екіпажів суден. Тут важлива принципова позиція наших датських колег, і, після спілкування з ними, є впевненість, що вони не допустять істотного скорочення зарплат. Упевнений, що бажання використовувати цей інструмент, в кінцевому підсумку, може обернутися ще більшими витратами для компанії. Спроби найняти менш кваліфікований екіпаж, можуть привести до небажаних наслідків. Праця моряків повинна оплачуватися гідно», - зазначив Олег Григорюк, перший заступник голови ПРМТУ.

Детальніше - в найближчому випуску журналу "Морской"

Більше новин з тегом #ITF

Потужна підтримка українських транспортників: 46-й Конгрес ITF прийняв резолюцію ПРМТУ

Профспілка робітників морського транспорту України, за підтримки Профспілки залізничників і транспортних будівельників України, звернулася з важливою резолюцією до 46-го Конгресу Міжнародної федерації транспортників (ITF) у Марракеші.

Зростаюча роль «тіньового флоту» у випадках залишення моряків

На тлі зростання кількості випадків залишення моряків, пов'язаних із суднами, задіяними в санкційній торгівлі, флот газових танкерів виділяється як порушник-рецидивіст.

Marrakech Policy: нові зобов'язання щодо покращення умов праці моряків

На 46-му Конгресі ITF прийнято новий документ, встановлюючий стандарти прав і умов праці моряків по всьому світу

Молодіжна конференція на Конгресі МФТ: Ключові питання

Сьогодні, 18 жовтня, в рамках Конгресу ITF в Марракеші відбулася Молодіжна конференція. Сесія була присвячена розробці тa затвердженню п'ятирічного стратегічного плану.

Дякуємо за звернення!