Сильна засуха призводить до введення обмежень на кількість щоденних транзитів суден через Панамський канал
Адміністрація Панамського каналу (АПК) оголосила про намір скоротити щоденний транзит суден з метою економії води у зв'язку з триваючою засухою.
Нові обмеження вводяться у зв'язку з тим, що АПК вже ввела низку лімітів на осадку найважливішого судноплавного шляху, що обмежують кількість вантажів, які можуть перевозитися суднами.
Цього року Ель-Ніньо призвів до сухіших, ніж зазвичай, умов у Панамі, що посилило засуху і спричинило зниження рівня води в озері Гатун.
Починаючи з 30 липня 2023 р., щоденну пропускну спроможність Панамського каналу буде скориговано, вона становитиме в середньому 32 судна на день: 10 суден у шлюзах Neopanamax і 22 судна - у Panamax. Надалі пропускна спроможність може бути відкоригована залежно від таких чинників, як рівень води в озері Гатун, погодні умови і специфіка суден, які проходять.
Максимальна пропускна спроможність Панамського каналу, включно зі шлюзами Panamax і розширеним Neopanamax, становить приблизно 38-40 суден на добу, але зазвичай на місяць проходить близько 34-38 суден. Однак за травень та червень, у середньому в день відбувалося 32,58 та 32,13 транзитів суден відповідно. Хоча такі фактори, як технічне обслуговування, можуть впливати на добову пропускну спроможність шлюзів Панамського каналу, введені транзитні ліміти є першими кліматичними обмеженнями з моменту відкриття розширених шлюзів Neopanamax у 2016 році. АПК також повідомляє, що залишає за собою право вводити додаткові заходи і процедури для забезпечення безпечної та ефективної роботи каналу.
Також наголошується, що скорочення щоденних транзитів через Панамський канал протягом тривалого періоду призведе до збільшення часу очікування суден без резервування. «У зв'язку з цим ми наполегливо рекомендуємо всім клієнтам скористатися нашою системою бронювання транзиту, щоб знизити ймовірність затримок», - йдеться в повідомленні.
АПК зазначає, що під час 2-го і 3-го періодів бронювання, які розпочнуться 1 і 19 серпня відповідно, пріоритет буде віддаватися повним контейнеровозам. Місця, що залишилися, розподілятимуться відповідно до рейтингу клієнтів.