Шокуюча статистика залишення моряків у 2024 році

За новими даними Міжнародної федерації транспортників (ITF), у 2024 році кількість залишених судновласниками моряків зросла на 87% порівняно з попереднім роком.

Ситуація зі залишенням моряків стрімко виходить з-під контролю: у 2024 році судновласники залишили 3,133 моряків, тоді як у 2023 році таких випадків було лише 1,676.

Кількість залишених суден також різко зросла — з 132 у 2023 році до 312 у 2024 році, що становить приріст на 136%. У звіті ITF, поданому до Міжнародної морської організації (ІМО), наголошується на стрімкому зростанні таких випадків, а також підкреслюється провал системи «зручних прапорів», яка є ключовим фактором тривалої безкарності за порушення прав моряків.

Залишені моряки можуть місяцями не отримувати заробітну плату, стикатися з вкрай поганими умовами на борту, нестачею їжі та питної води, а також тривалими періодами роботи без належного відпочинку. У деяких випадках вони залишаються повністю без зарплати місяцями, а то й роками.

Відсутність належного контролю і реагування з боку держав прапора і портів, відсутність страхування суден, а також відмова судновласників визнавати, що вони погано ставляться до своїх екіпажів, є поширеними факторами, які сприяють залишенню і ускладнюють врегулювання ситуацій.

Стів Троусдейл, координатор Інспекторату ITF, зазначив: «2024 рік став найгіршим роком за всю історію за кількістю залишених моряків. 90% світової торгівлі здійснюється за допомогою морського транспорту, і моряки є основою цієї галузі. Це абсолютна ганьба, що недобросовісні судновласники залишають так багато екіпажів безкарно з боку урядів і міжнародних регуляторів. Це не що інше, як зрада ключових працівників світової торгівлі».

Санджай* — один з таких моряків. Провівши на борту буксира 15 з 29 місяців без зарплати, він бачив, як змінилося три різні екіпажі, і кожен з них залишав судно, не отримавши належної оплати.

«Все, що я отримував — це брехливі обіцянки, що мені заплатять і дозволять зійти з судна, — сказав він. — Я продовжую працювати, незважаючи ні на що, тому що не хочу, щоб екіпаж потерпав, до того ж я єдиний інженер на борту. Але з кожним днем я втрачаю надію».

Йому заборгували близько $40 000 — гроші, які є життєво необхідні для його сім'ї, оскільки він єдиний, хто заробляє на життя. Він був змушений продати свої сімейні реліквії, щоб звести кінці з кінцями.

«Я не розповів своїй родині про те, що зі мною сталося, не хочу, щоб вони хвилювалися», — пояснив він.

Санджай — один з 899 індійських моряків, яких судновласники залишили минулого року. Вони продовжують складати найбільшу кількість покинутих у морі, за ними йдуть 410 сирійців, 288 українців, 273 філіппінці та 192 індонезійці. Загальна сума невиплаченої заробітної плати морякам становить $20,1 млн, з яких ITF вже відшкодувала $10,4 млн.

ОАЕ є найпопулярнішою державою-портом для залишених суден(42), а друге місце посіла друге місце із 25 випадками. За останні п'ять років Дубай став одним з найбільш швидкозростаючих центрів морської індустрії. Низькі податки, вартість життя і житла виявляються привабливими для судновласників, брокерів і менеджерів, судноплавних банків і фрахтових трейдерів. Однак відсутність регулювання призводить до того, що все більше і більше моряків опиняються в скрутному становищі, а судна, що належать або керуються компаніями з ОАЕ, також несуть відповідальність за найбільшу частку всіх випадків залишених суден.

Зручні прапори

У 2024 році 90% залишених суден ходили під «зручними прапорами».

Хоча Панама залишається прапором з найбільшою кількістю залишених суден (43), є низка інших держав прапора, де кількість випадків різко зросла. Палау (37), Танзанія (30), Коморські острови (29), Камерун (20) і Бахрейн (16) — усі вони зафіксували подвійні показники у 2024 році. Тривожним фактом є те, що на 20 суднах взагалі не було прапора або він не був ідентифікований — це вдвічі перевищує попередні показники у цій категорії.

Генеральний секретар ITF Стівен Коттон заявив: «Скандальне зростання кількості випадків залишення моряків викриває потворну правду про індустрію, яка довгий час спиралася на безконтрольну експлуатацію і відсутність глобального регулювання. Але вирішення проблеми очевидне: краще регулювання, дотримання законів і підзвітність урядів. Повідомляючи про таку кількість випадків, моряки надсилають чіткий сигнал. Їм набридло, що з ними поводяться як з рабами. Галузь повинна оговтатися і вжити рішучих заходів. Винні повинні бути притягнуті до відповідальності і покарані. Будь-які інші дії дають зелене світло цим жахливим порушенням фундаментальних трудових прав і прав людини».

*Ім'я Санджая змінено з метою захисту його особистості. Моряки побоюються розправи і занесення в чорні списки роботодавців за те, що висловлюють свою думку.

More news with tag #Seamen

MTWTU & ver.di: Joint Awareness Raising Campaign for MTWTU Cadets

The Marine Transport Workers' Trade Union of Ukraine (MTWTU) supports Ukrainian seafarers and future industry professionals by implementing important social initiatives even in the most difficult times.

Відпустка на берег: Малопоширена, коротка і під загрозою зникнення

У новому звіті ITF Seafarers' Trust і Всесвітнього морського університету (WMU) підкреслюється тривала відсутність відпусток на берег для моряків у всьому світі.

Пропозиції ПРМТУ схвалені Юридичним комітетом ІМО

Юридичним комітетом ІМО, 112-та сесія якого відбулася 24-28 березня, схвалені пропозиції ПРМТУ та Посольства України у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії, спрямовані на попередження випадків залишення моряків на суднах без допомоги судновласників (абандон).

Ukrainian Cadets Meet with IMO Leader

One of the key components of successful professional development is communication with leading figures who shape industry trends and define its future. Such an opportunity was given to cadets and students of Ukraine’s maritime educational institutions.

Thank you for contacting us!