Питання, пов'язані з дотриманням умов праці на суднах, залишаються однією з найбільш актуальних проблем у морській галузі.
Австралійське управління з безпеки на морі (AMSA) у своєму новому інформаційному бюлетені підкреслює, що скарги на порушення положень Конвенції про працю в морському судноплавстві (MLC, 2006) є актуальними та потребують уваги. Розглянемо два конкретних приклади, як AMSA реагує на ці виклики та забезпечує добробут моряків.
ПРИКЛАД №1: РЕПАТРІАЦІЯ ТА ВИПЛАТА ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ
2 грудня 2022 року в Мельбурні, Австралія, було заарештовано судно під іноземним прапором через господарські спори та заборгованість по заробітній платі.
5 січня 2023 року AMSA після консультацій з державою прапора та Міжнародною федерацією транспортників (ITF) направила повідомлення про залишення судна до Міжнародної організації праці (МОП) відповідно до Керівних принципів МОП щодо розгляду випадків залишення моряків.
23 січня 2023 року всі моряки були репатрійовані, а вся заборгованість по заробітній платі була погашена до червня 2023 року. Цей випадок демонструє важке становище, з яким можуть зіткнутися моряки під час виконання своєї роботи. У цьому випадку співпраця між AMSA та відповідними зацікавленими сторонами, а також постійна увага до добробуту моряків забезпечили репатріацію моряків і виплату всієї заробітної плати у відповідні строки.
ПРИКЛАД №2: БОРОТЬБА З ПОРУШЕННЯМИ ТРУДОВИХ ПРАВ
У серпні 2023 року AMSA отримала скаргу про те, що на борту судна недостатньо провізії, а також про проблеми із виплатою заробітної плати, режимом роботи та відпочинку.
AMSA провела інспекцію судна і виявила наступні факти:
- моряки не отримували заробітну плату через щомісячні інтервали відповідно до їхніх трудових контрактів;
- їхні підписи на трудових контрактах були підроблені;
- моряків примушували підписувати нові контракти з нижчими зарплатами.
Згодом судно було затримано. Приблизно 76,890 австралійських доларів заробітної плати було стягнуто і повністю виплачено морякам до того, як судно було звільнено з-під арешту, після чого судну було заборонено перебувати в австралійських водах протягом одного року.
Забезпечення безпеки за допомогою єфективного контролю
Скарги на порушення умов MLC, 2006, Розділу 2, що стосується умов зайнятості, і надалі становлять більшість (54%) скарг, зареєстрованих в AMSA протягом 2023 року. Це відповідає попереднім рокам. Відносний відсоток цих скарг в порівнянні з іншими трохи зменшився з 57% у 2022 році до 54% у 2023 році.
Скарги на порушення умов трудових контрактів моряків зменшилися з 17,5% у 2022 році до 16% у 2023 році. Також відбулося зменшення скарг, пов'язаних із репатріацією, з 23,9% у 2022 році до 14% у 2023 році.
Це свідчить про те, що реакція AMSA на скарги є ефективною, а представники галузі та оператори стають більш усвідомленими та краще підготовленими до вирішення скарг моряків. Таким чином, моряки відчувають більшу впевненість, що їхні заяви будуть серйозно розглянуті та конфіденційно оброблені під час перебування в Австралії.
Концентрована інспекційна кампанія (CIC)
Але занепокоєння у цій сфері зростає, що спонукало Токійський Меморандум про взаєморозуміння (MoU) та Меморандум про взаєморозуміння Індійського океану ініціювати концентровану інспекційну кампанію (CIC), яка акцентується на контролі умов зайнятості моряків, щоб переконатися, що судноплавні компанії виконують свої зобов'язання згідно з відповідними положеннями Міжнародної конвенції про працю у морському судноплавстві, такими як надання стабільного забезпечення судна, репатріації моряків та виплат заробітної плати. AMSA має намір запустити CIC з 1 вересня 2024 року по 30 листопада 2024 року.
Дослідження щодо важливості умов праці
Дослідження, проведене AMSA, Університетом Квінсленда і Університетом Західної Австралії, дозволило отримати уявлення про безпеку і благополуччя моряків завдяки вивченню ключових організаційних факторів, що впливають на культуру безпеки.
Данне дослідження показало, що моряки, які мають більше гарантій зайнятості та підтримки на роботі, повідомляють про вищий рівень добробуту і дотримання правил і процедур безпеки, а також про більш розвинену культуру безпеки. І навпаки, умови праці, в яких морякам доводиться намагатися зберігати пильність протягом робочого часу або постійно стикатися зі змінами, поганим плануванням і перебоями в роботі, швидше за все, призведуть до менш зрілої культури безпеки.
Вплив на добробут
Дослідження також виявило, що високі вимоги до роботи та виробнича невизначеність негативно впливають на відновлення та довгострокове благополуччя моряків. Моряки також мають тенденцію зазнавати або спостерігати за нещасними випадками та травмами на борту.
Під гарантією зайнятості зазвичай розуміють «розумну впевненість працівника в тривалості зайнятості, оплаті та умовах праці». Існують відносно переконливі докази досліджень, що відсутність гарантій зайнятості «причинно пов'язана з несприятливими наслідками для психічного і фізичного здоров'я».
За даними Австралійської медичної асоціації (Australian Medical Association, АМА), відсутність гарантій зайнятості має цілу низку доведених наслідків для здоров'я людини, в тому числі й для її особистого здоров'я, у тому числі:
- стрес і тривога через невизначеність щодо майбутньої роботи;
- підвищена ймовірність психологічного розладу та психіатричної захворюваності;
- підвищений ризик ішемічної хвороби серця;
- підвищений рівень холестерину та гіпертонії;
- відчуття неможливості повідомити про травми або нещасні випадки, отримані на робочому місці.
Хоча багато вимог, з якими стикаються моряки, притаманні цій галузі, - збільшення ресурсів, необхідних для виконання роботи, та якісне дотримання умов праці, ймовірно, сприятимуть підвищенню безпеки і добробуту моряків.
Забезпечення справедливих умов праці для моряків є важливим елементом забезпечення їхнього добробуту та безпеки на суднах. AMSA продовжує працювати над забезпеченням дотримання вимог MLC, що сприяє створенню справедливих та безпечних умов для моряків у морській галузі.
https://safety4sea.com/amsa-focuses-on-mlc-complaints-and-wellbeing-initiatives/