«Середземне море – зручне море»

«Середземне море – зручне море» — кампанія, започаткована Міжнародною федерацією транспортників (ITF) та афілійованими профспілками, основною метою якої є виведення неякісних суден із Середземного моря.

Зручні прапори (FOC) — це прапори країн з менш суворими нормами, що дозволяють судновласникам реєструвати судна на більш вигідних умовах, мінімізуючи витрати шляхом, наприклад, уникнення податків, трансфертного ціноутворення, уникнення профспілок, найму моряків, які не мають постійного місця проживання, та/або власників паспортів за дуже низькими ставками заробітної плати, несплати внесків на соціальне забезпечення та соціальне страхування своїх екіпажів, використання праці моряків для обробки вантажів, а також уникнення суворого дотримання стандартів безпеки та охорони навколишнього середовища.

Більшість таких суден курсує в Середземному морі, тому й було розпочато цю кампанію. Так, інспектори ITF у всіх країнах Середземномор’я провели ретельні інспекції всіх суден під прапорами Островів Кука, Палау, Сьєрра-Леоне та Того, на яких наразі найбільша кількість зареєстрованих субстандартних суден.

Зокрема, умови життя та праці на суднах під згаданими прапорами, вік яких у середньому перевищує 40 років, нижчі за всі стандарти. Крім того, самі судна становлять додаткову небезпеку для здоров’я моряків і особливо для навколишнього середовища та судноплавства загалом.

Згадані країни, які є «зручними прапорами», приймають гроші від судновласників і дозволяють експлуатування неконвенційних суден, які взагалі не повинні працювати.

Лише за останні три роки на суднах під зручними прапорами Островів Кука, Палау, Сьєрра-Леоне та Того було зафіксовано:

⁃ Понад 30 випадків покинутих суден, коли екіпажі залишалися без зарплати, їжі, води та можливості дістатися додому;

⁃ 5 500 000 доларів США невиплаченої заробітної плати, яку ITF довелось вимагати з власників суден цих прапорів від імені екіпажу;

⁃ понад 5 000 порушень техніки безпеки або екологічних норм, та затримань органами влади.

Як Профспілка зазначала раніше, у 2020 році ITF розпочала кампанію для покращення умов праці та побуту моряків на судах в даному регіоні.

Проблему субстандартного судноплавства у Середземноморському регіоні вперше було порушено ще 16 років тому: обговорювалася можливість створення окремого колективного договору для цього регіону. На жаль, тоді не вдалося досягти згоди, і проформу договору так і не було розроблено.

Однак, впродовж років ситуація не тільки не змінювалася на краще, а лише погіршувалась.

ПРМТУ закликає моряків: перед тим, як підписати контракт, звертайтеся за консультацією до Профспілки за перевіркою інформації щодо судна, щоб вберегти себе від неприємного здивування його станом після прибуття на борт!

Більше новин з тегом #В світі

Зростаюча роль «тіньового флоту» у випадках залишення моряків

На тлі зростання кількості випадків залишення моряків, пов'язаних із суднами, задіяними в санкційній торгівлі, флот газових танкерів виділяється як порушник-рецидивіст.

Молодіжна конференція на Конгресі МФТ: Ключові питання

Сьогодні, 18 жовтня, в рамках Конгресу ITF в Марракеші відбулася Молодіжна конференція. Сесія була присвячена розробці тa затвердженню п'ятирічного стратегічного плану.

Реалії та виклики для ПРМТУ в умовах війни в Україні: Олег Григорюк в інтерв'ю норвезькому виданню FriFagbevegelse

Під час війни робота Профспілки робітників морського транспорту України набула нових масштабів і значення. Моряки та портовики, що працюють під загрозою ракетних ударів, щодня стикаються з небезпекою та невизначеністю. Портова інфраструктура постійно зазнає атак, але ПРМТУ продовжує підтримувати своїх спілчан як в Україні, так і за кордоном, водночас дякуючи міжнародним партнерам за допомогу.

Золота нагорода ITF за захист інтересів транспортників

На 46-му Конгресі ITF Михайло Кірєєв, перший заступник Голови ПРМТУ, був удостоєний Золотої нагороди, що символізує визнання його непохитної відданості справі працівників транспорту в усьому світі.

Дякуємо за звернення!