Секретаріатами Міжнародної морської організації (ІМО) та Міжнародної організації праці (ILO) підготовлено Звіт про зафіксовані випадки залишення моряків без допомоги судновласників (Документ LEG 107/4) для розгляду Юридичним комітетом IMO, який пройде в березні цього року в штаб-квартирі IMO в Лондоні.
Базою для підготовки Звіту є інформація щодо суде, що були залишені судновласниками, і внесені до Бази даних IMO / ILO, з якою можна ознайомитися за посиланням:
https://www.ilo.org/dyn/seafarers/seafarersbrowse....
Детальний аналіз випадків залишення моряків без допомоги судновласників також підготовлений Міжнародною федерацією транспортних робітників (ITF), результати наведені в документах (LEG 107/4/1).
За даними ITF, в 2019 році, серед загального числа кинутих судновласниками моряків, українці посідають друге місце: в кризовій ситуації виявився 51 громадянин України - 22% від загальної кількості моряків.
Крім того, як і раніше мають місце випадки відсутності на суднах необхідного фінансового забезпечення відповідальності судновласника в разі залишення моряків без допомоги, наявність якого визначено Поправками 2014 року до Конвенції 2006 року про працю в морському судноплавстві. Також, на наш жаль, жоден з таких випадків не було вирішено для моряків позитивно.
Варто відзначити той факт, що чим раніше моряки зверталися за допомогою, тим вище ймовірність позитивного вирішення кризової ситуації.
З метою забезпечення належного рівня захисту прав моряків, Профспілка спільно з МЗС України підготував і виніс на розгляд Юридичного комітету IMO документ LEG 107/4/4. Даний документи містить перелік пропозицій для підвищення ефективності механізму надання допомоги морякам у випадку залишення їх без допомоги судновласниками. Крім того, документ передбачає створення можливості для моряків своєчасно отримувати інформацію про забезпечення суден фінансовими гарантіями, а в необхідних випадках - вчасно звертатися за допомогою.
Більш детальну інформацію читайте в 105 випуску журналу "Морской", який вийде вже наприкінці цього тижня.
Нагадаємо, що це вже другий документ, який внесений спільно ПРМТУ і МЗС України для розгляду Юридичним комітетом IMO. Співавторами першого документа (LEG 107/14) також стали Грузія, Малайзія, Філіппіни, а також ICS, IFSMA, INTERTANKO, INTERCARGO, InterManager, ITF і WISTA.