Корупція в морських портах: як MACN бореться з проблемою

Морська антикорупційна мережа (MACN), вкотре звертає увагу на часто ігнорований, але руйнівний рівень корупції, з яким стикаються моряки в портах по всьому світу.

В інтерв’ю BBC представники MACN поділилися історіями моряків, які регулярно стикаються з вимаганням цигарок, їжі або інших товарів, щоб забезпечити легке оформлення в портах.

Організація була заснована 11 років тому невеликою групою морських компаній, які мали на меті створити морську галузь без корупції. З того часу MACN виросла до понад 200 компаній по всьому світу, які спільно борються з цією проблемою.

MACN прагне до усунення всіх форм корупції в морських перевезеннях, впроваджуючи антикорупційні принципи та обмінюючись кращими практиками, а також співпрацюючи з урядовими та неурядовими організаціями.

В рамках своєї інформаційної кампанії вони нещодавно виступили на BBC, де обговорили проблему корупції на морському транспорті. MACN повідомила BBC, що за десять років існування організації вона отримала 61 000 повідомлень з більш ніж 1 000 портів у 150 країнах світу. Тільки за 2023 рік вони отримали 5 183 повідомлення.

Вони наголошують, що так звані «чайові» суперечать міжнародному антикорупційному законодавству. Офіційно судноплавні компанії забороняють подібну практику, але багато хто з моряків каже, що такі речі часто трапляються. Експерти припускають, що судноплавні компанії дивляться на це крізь пальці, зосереджені на дотриманні графіків.

Одним із найгірших випадків, про які розповіла організація, був інцидент із капітаном, якого під дулом пістолета забрали з судна за відмову віддати цигарки портовим чиновникам. Його утримували та звинуватили у «порушеннях положень», наклавши штраф.

Інші випадки були менш драматичними, як-от історія моряка, у якого портовий чиновник намагався забрати 5 кг сиру з продовольчих запасів. Вимагання саме їжі, напоїв, цигарок чи грошей, за словами моряків, трапляються надто часто. Деякі члени екіпажу бояться повідомляти про інциденти, побоюючись втратити роботу в галузі.

MACN повідомила ВВС, що співпрацює з урядами дев'яти країн у боротьбі з корумпованими чиновниками. Однак вони визнали ВВС, що попереду ще багато роботи в цьому напрямку. MACN заявила, що працює над тим, щоб допомогти компаніям зрозуміти ризики і розробити більш чітко сформульовану політику, яка допоможе боротися з корупцією.

Раніше MACN відвідувала Україну в рамках програми колективних дій та залучення зацікавлених сторін, зокрема зустрічалася з Профспілкою робітників морського транспорту України.

Більше новин з тегом #Моряки

ПРМТУ працює над гідними умовами праці для моряків та портовиків

Голова Профспілки робітників морського транспорту України Олег Григорюк провів низку продуктивних зустрічей з представниками Міжнародної організації праці (МОП).

Схвалено Керівництво з справедливого поводження з моряками, затриманими за підозрою у вчиненні злочинів

З 26 по 28 листопада цього року в штаб-квартирі Міжнародної організації праці в Женеві проходило засідання Спільної тристоронньої робочої групи Міжнародної організації праці (МОП) та Міжнародної морської організації (ІМО), на якому було схвалено Керівництво з справедливого поводження з моряками, затриманими за підозрою у вчиненні злочинів.

Потужна підтримка українських транспортників: 46-й Конгрес ITF прийняв резолюцію ПРМТУ

Профспілка робітників морського транспорту України, за підтримки Профспілки залізничників і транспортних будівельників України, звернулася з важливою резолюцією до 46-го Конгресу Міжнародної федерації транспортників (ITF) у Марракеші.

Зростаюча роль «тіньового флоту» у випадках залишення моряків

На тлі зростання кількості випадків залишення моряків, пов'язаних із суднами, задіяними в санкційній торгівлі, флот газових танкерів виділяється як порушник-рецидивіст.

Дякуємо за звернення!