Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) і Міжнародна палата судноплавства (ICS) разом закликають уряди вжити термінових заходів для полегшення процедури зміни екіпажів моряків.
Через обмеження, що викликані пандемією COVID-19, морякам доводиться продовжувати терміни контрактів і залишатися на борту суден на тривалий термін через неможливість компаній організувати заміну або репатріювати їх.
Судноплавство життєво важливо для підтримки світових ланцюжків поставок, але ситуація на сьогоднішній день нестійка і загрожує безпеці та добробуту членів екіпажів, та безпеці роботи морських перевезень в цілому.
Щомісяця близько 100 тис. моряків повинні змінювати один одного і бути списаними з суден, на яких вони працюють, в рамках дотримання міжнародних морських норм щодо забезпечення безпеки і захисту здоров'я і благополуччя.
Введені урядами, у зв'язку з пандемією COVID-19, обмеження на поїздки зробили неможливими зміни морських екіпажів. Санітарні та імміграційні протоколи також перешкоджають необхідній зміні моряків на торгових суднах. Спільно IATA і ICS пропонують більш безпечні і прагматичні шляхи вирішення проблеми, які уряди можуть застосовувати для полегшення змін екіпажів у деяких аеропортах.
«Моряки - це неоспівані герої, які кожен день, протягом всієї кризи COVID-19. виходять за рамки службового обов'язку, щоб забезпечити країни необхідними товарами. Спільно з авіакомпаніями ми розробляємо різні варіанти вирішення цієї проблеми. Сьогодні нам потрібно, щоб уряди підтримали наших моряків і забезпечили їм можливість безпечного пересування, щоб вони могли повернутися додому до близьких, а їх самих змінили колеги, які готові продовжувати постачати країни всім необхідним», - сказав Гай Платтен, Генеральний секретар ICS.
«Авіакомпаніям довелося скоротити пасажирські перевезення, щоб зупинити поширення COVID-19. Але. якщо уряди визначать аеропорти, які зможуть використовуватися для забезпечення змін екіпажів, і внесуть відповідні корективи у чинні санітарні та імміграційні протоколи, авіакомпанії нададуть сприяння у забезпеченні міжнародної логістики», - сказав Олександр де Жуніак, Генеральний директор IATA.
Визначення аеропортів
ICS і IATA закликають всі уряди призначити певну і обмежену кількість аеропортів для змін членів екіпажів, їх безпечного переміщення і репатріації. Завдяки цьому буде забезпечено достатній мінімум для відновлення рейсів з пересадками у ці аеропорти, зберігаючи при цьому роботу світових ланцюжків поставок.
Пріоритетними стануть аеропорти, які розташовані поблизу основних морських шляхів, і мають пряме повітряне сполучення з основними країнами проживання моряків, такими як Китай, Індія і Філіппіни, а також з пунктами призначення у Західній і Східній Європі.
Сприяння пересуванню персоналу міжнародного транспорту
Авіаційні і судноплавні компанії стикаються з однаковими проблемами при проведенні змін екіпажів за часів дії імміграційних і карантинних обмежень, введених більшістю урядів по всьому світу.
Оскільки влада продовжує боротися з COVID-19, транспортний персонал, що працює на літаках і суднах, або персонал, який перетинає міжнародні кордони, подорожуючи до місця роботи, часто піддається національним обмеженням, розробленим і впровадженим для пасажирів і допоміжного персоналу. Що стосується переміщень екіпажів, які не потребують взаємодії з місцевим населенням, то ці обмеження піддають непотрібного ризику здатність авіа і судноплавних компаній підтримувати роботу глобальних ланцюжків постачань.
IATA і ICS спільно з Міжнародною організацією цивільної авіації (ICAO) і Міжнародною морською організацією (ІМО) працюють над розробкою рекомендацій для урядів щодо стандартизованих процедур і протоколів для доставки екіпажів до місця роботи і з нього без загрози подальшого поширення COVID-19.
Забезпечення роботи глобальних ланцюжків постачань
Авіаційна та морська транспортні галузі - це головні елементи світової економіки, які переміщують по всьому світу товари і продукти, необхідні для нормального життя суспільства в період пандемії COVID-19.
За обсягом, близько 90% світової торгівлі здійснюється морським транспортом, включаючи доставку продуктів харчування, енергоресурсів, сировини та промислових товарів.
Авіакомпанії, окрім пасажирів, перевозять близько 35% світових товарів, включаючи необхідні ліки і предмети медичного призначення.
Уряди G20 під час недавніх надзвичайних нарад взяли на себе зобов'язання «звести до мінімуму збої в торгівлі і постачанні» та вказали на необхідність забезпечення безперебійної та ефективної роботи повітряної і морської логістики.
Судноплавні компанії і авіакомпанії взаємодіють в рамках цього питання, забезпечуючи роботу галузі протягом усієї пандемії. Однак, ця робота може зупинитися, якщо зміни екіпажу не будуть відновлені. Уряди повинні вжити термінових заходів зараз, щоб уникнути подальшої шкоди і без того постраждалій світової економіці.